طبق خبری از سایت esportsobserver مسابقات دوباره نامگذاری شده و ریبرند شدهی League of Legends European Championship که امسال فرنچایزمحور شده است، سال به سال بینندههای بیشتری به خود جذب میکند و امسال نیز این افزایش آمار ادامه داشته است. درکل کانال رسمی Twitch شرکت Riot Games، در مسابقات برگزار شده هفته آتی آمار بهتری نسبت به مسابقات سال ۲۰۱۸ داشته است.
در طی تعطیلات هفته گذشته، که شامل پخش زنده و بازپخش دوباره مسابقات میشد، Riot Games توانسته بود حدود ۲.۸۸ میلیون ساعت در توییچ ساعت تماشا داشته باشد و میانگین افراد حاضر (CCV) در استریم نیز حدود ۶۸.۶ هزار نفر تخمین زده شده است.
اعداد گزارش شده امسال، از کاور مسابقات سال گذشته که هم شامل EU LCS و هم North American League of Legends Championship Series میشده است، بیشتر به نظر میرسد. سال گذشته کانال توییچ LoL توانست ۲.۷ میلیون ساعت تماشا با میانگین افراد حاضر ۵۹.۷ هزار نفر داشته باشد. این در حالی است که مقدار زمان روی آنتن بودن امسال تنها ۳۴ ساعت بوده که نسبت به سال گذشته ۹ ساعت کاهش نیز داشته است. قابل ذکر است که افتتاحیه هر دو سال نیز در یک هفته مشخص و ثابت در ژانویه برگزار شده بود.
البته در نظر داشته باشید که مسابقات پارسال مصادف شده بود با ELEAGUE’s Boston Major که مسابقاتی در رشته Counter-Strike: Global Offensive است. در صورتی که امسال در طی برگزاری LEC، فقط تورنمنت Minor موسسه ESL یعنی IEM Katowice در حال برگزاری بوده است.
هفته گذشته بازی Fortnite بعد از LoL، دومین موضوع با بالاترین آمار ساعت تماشا با ۲۰.۵۳ میلیون ساعت بوده است. با این که LoL موفق شده بود مانند سال گذشته خود بیش از ۲۰ میلیون ساعت تماشا داشته باشد، وضعیت Fortnite در سال قبل خیلی جالب نبود و فقط ۱۰ میلیون ساعت بازدید داشته است.
در سال ۲۰۱۸، رقیب اصلی League of Legends بازی CS:GO بوده که توانسته بود عنوان بیشترین بازید مسابقات Major را برای خود کسب کند که ۲۰ میلیون ساعت تماشا داشته است.
اگر LoL بتواند این آمار و تعداد بازدیدکنندگان را در سال ۲۰۱۹ ارتقا بخشد، شاید بتواند تنها رقیب جدی بازی Fortnite در سال پیش رو باشد.









